Tuesday 15 January 2013

Dengaq!! Dengaq!! Dengaq!!

Su: Awak, saya nak tanya awak. Awak selesa tak bila bersama saya?

Farid: .............

Su: Awak, kenapa awak diam bila saya tanya?

Farid: ................ (sambil berganjak ke tepi sedikit)

Su: Awak tak perlu jawab! Saya tau awak tak selesa bila bersama saya!

Farid: ................ (Sambil mengacau sudu teh anti-clockwise)

Su: Tapi kan awak, saya ni liar sangat ke?

Farid: .................. (merenung ke arah su)

Su: Apa yang awak tengok?

Farid: ........................ (menggeleng-gelengkan kepala. Ke kiri lah, aaa hai... ke kanan lah aaa hai...)

Farid menyambung putaran sudu teh nya. Kali ini clockwise pula.

Su: Awak pun rasa saya ni liar? Listen!! Listen!! Listen!! (sambil menarik cawan Farid)

Farid: ................ (tersentak) =,=?

Su: Saya mungkin nampak liar sebab saya tak pakai tudung. Tapi tak semstinya saya ni liar. In sha Allah saya akan pakai tudung suatu hari nanti. Tak adil masyarakat menghukum saya macam tu sekali. Mereka pulau kan saya. Saya rasa terpinggir.

Farid: '_____' (menarik kembali cawannya)

Su: Listen! Listen! When I speak, Listen! (sambil menarik kembali cawan Farid)

Su: Saya tak faham apa yang diorang fikir dalam otak diorang. Yang paling saya tak boleh terima, salah ke saya nak solat di surau? Salah ke??

Farid: ..................

Su: Sudahlah. Malas saya nak cakap dengan awak. Bukannya dapat apa-apa respon pun. Ibarat meminta jawapan dari Pengawas peperiksaan ketika SPM! Takde guna!

Su: Waiter! (Sambil melambai ke arah brader waiter yang sibuk membuat duck face untuk diupload ke instagram dengan caption: "muka bosan time keje")

Waiter: Ye bang? Ada apa-apa yang boleh saya bantu?

Su: Abang? Hello!!

Farid: Behave Suparjo. Ko tu kan lelaki! Naik segan aku duduk dengan kau dari tadi.


No comments:

Post a Comment